Saturday 22 January 2011

Pilot








Kalau tengok cerita-cerita Inggeris kat tv biasanya episod satu dia namakan pilot. Aku pun memang jenis tak kreatif langsung nak reka-reka nama untuk first title ni, so aku dengan mudah tirulah kaedah orang Hollywood untuk mulakan blog aku.

Blog aku ni aku buat untuk aku sendiri. Untuk tingkatkan aqidah aku. Tapi kalau ada orang nak baca jugak silakan. Aku nak buat kaitan anatara fizik dengan Islam. Banyak jugak orang yang buat kaitan sains dengan Islam. Tapi banyaknya tenteng syara' dan hukum. Contoh macam makan babi. Islam haramkan dan kajian pun tunjuk banyak keburukan makan daging babi ni. Aku tak minat nak kaitkan sains dengan hukum. So apa-apa selain hukum tu la yang aku nak kaji. Aqidah, da'wah dan benda-benda lain.

Insya-Allah, sumber yang aku guna untuk agama datang dari Quran dan Hadis, bukan dari sumber lain. Aku akan cuba untuk cari hadis-hadis yag sohih untuk mengelakkan keraguan. Untuk belah fizik pulak aku guna sumber buku-buku fizik yang ditulis oleh orang-orang yang ahli dalam bidang fizik macam Stephen Hawking, Michio Kaku, Albert Einstein, Micheal Faraday dan lain-lain lagi.

Dan aku bagi warning awal-awal, blog ni untuk aku sebenarnya. Apa yang aku tulis kadang-kadang nampak macam terpesong sikit tapi aku assure korang semua yang aku dah cuba buat penelitian paling dalam tentang benda yang tulis. Kalau tak faham pergi tanya orang yang mahir. Jangan buat konklusi sendiri. Pulak tu jangan nak menuduh aku sesat. Korang yang tak faham.

So untuk episod pilot ni aku tulis sampai sini je. Penat aku menekan-nekan skrin. Salam.

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment